Testpilot !!!

14/2 var min första dag på....Må Bättre...jag var där och träffade ..Medlemsrådgivaren Peter...han hälsade mig välkommen och visade mig runt i lokalerna...:))
Ska vara en såkallad...Testpilot.....synd det inte är på ...Flyget man kunde vara det bara...;D ( det hade ju blivit spännande värre det...;))

Nu på Måndag ska jag träffa ytterligare en tränare och få genomgång av gymmet :))
Då trodde ju Jag att jag skulle vänta med träningen tills dess...men ack o ve vad fel jag hade....den drog igång redan dagen efter.....
dom leta på 2 st pass som skulle passa...2 st som låg efter varandra.....öööö...jaha okej....

Så i går, Onsdag morgon den 15/2 packade jag väska och drog i väg.....
Litte lätt förvirrad anlände jag till Må Bättre...där man hälsades glatt...Välkommen .....jag gick in i omklädningsrummet och sen ut i lokalen för lite uppvärmning....då jag inte hade hunnit bli instuerad på varken gåband eller cykel.....( det va ju just det som skulle ske på..Måndag ...) så va det en vänlig tant som tog hand om mig....
hon startade min gåband och i väg bar det....det var bara att trava på...20 min tyckte hon var lagomt....jaha jaja tänkte jag.....jag var lagomt mör när vi var klara med det och gick vidare till dagens första pass....CORE.....där skulle vi träna Alla de muskler som stabiliserar bålen...jo jag tackar ja....dom var då regält bortappade....;p

Efter detta pustande så var det då dags för nästa pass....Easyline...ett cirkelpass med en mass olika stationer där man tränar styrka och kondition.....man håller på i 30 s på varje sen byter man redskappp...hej o hå....
Den hjälp samme tanten var med även här....och visade mig hela tiden hur jag skulle göra.....även den trevliga instruktören tog väl hand om den vilsne...;)) Dom 30 min gick väldigt snabbt iaf :))

Tanterna som hjälpt mig tidigare frågade lite tveksamt i duschen ...om jag hade blivit skrämd...eller om jag vågar mig tillbaka....Jag svarade att jag inte blivit skrämd....iaf fall inte av ...Gulliga hjälpsamma tanter...;))

När jag sen skulle gå så sa dom i receptionen...vi ses i morgon....jaha ja just det tänkte jag och undrade vad som stog på programmet  då....;p

Dom tittade på Torsdagens schema och hittade ett som heter....Total...men själv insåg jag att jag inte skulle hinna till just det passet...( och kände mig en smula lättad.....) ...men dom var snabba och hittade ett annat....de här då.....Rumplyft 30 min.....hur svårt ska det va...att lyfta rumpan tänkte jag....och sa att jo men det går nog bra...:)


I dag Torsdag är gubben i 08a lande...och jag har 2 sjuka barn hemma....och den 3e skjutsade jag till skolan....
Senare på dagen lämnade jag dom 2 sjuka hemma och gav  mig i väg på ...Rumplyftar passet....
men Kära hjärtanes...det var ju inte bara lyfta Rumpa man skulle göra på pass heller.....det står att den ska fokusera på bakdelen...jo det stämde ju....men hade aldrig gjor dessa övningar och så fick magen sig en hel del också.......30 min gick väldigt långsamt idag...;p .....det var stänger hit och tyngder dit och lyft och sträck och böj och gud vet vad....upp på pallen ner från pallen....jobbigt värre för en otränad kropp som denna ....:)) ...men väldig väldigt roligt och såååå nyttigt......jag skratta mycket iaf.....eller så är det jag som har dålig humor ...;))

Instuktören skulle köra ett Spining pass efter detta och bad oss hänga på...men si Där gick då ändå min gränsen iaf......
Men med darriga ben så gick ja en vända på gåbandet ....bara för att gå av mig lite...darr....eller nått...:)

Det är Kul de här...Ni som aldrig har provat.....jag rekomderar er att göra det...jag stormtrivs...och då har jag inte provat Allt...än ..:))

Sen var det bara att åka Hem och hämta Lilltroll som slutat skolan och sen hem till sjuklingarna....:)


Puss på er :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0